Telefon  +48 570 019 393

Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jak przygotować samochód do sprzedaży?

Kupno samochodu nie należy do łatwych decyzji, aczkolwiek jeszcze trudniejsza okazuje się jego sprzedaż. Przygotowanie atrakcyjnej oferty jest nie lada wyzwaniem, gdyż jak wiadomo, najpierw sprzedaje się opakowanie, a dopiero później znaczenie odgrywa zawartość. Ten trik marketingowy znajduje zastosowanie niemalże we wszystkich kategoriach produktów, dlatego nie powinno się go pomijać również przy sprzedaży samochodów.

Nawet doskonale sprawne auto może mieć kłopot ze znalezieniem nowego właściciela zwłaszcza w sytuacji, gdy jego wygląd zewnętrzny nie zachwyca. Zdarty lakier czy wyblakły kolor zniechęcają potencjalnych kupców do nabycia pojazdu, dlatego, zanim wystawi się samochód na sprzedaż, warto popracować nad jego wyglądem.

Jak zwiększyć szanse sprzedażowe auta?

Przygotowanie samochodu do sprzedaży to przede wszystkim praca nad jego atrakcyjnością. W tym celu warto zadbać o nadwozie. Wizyta w myjni samochodowej jest podstawą, aczkolwiek w wielu przypadkach samo umycie auta nie wystarcza. W takich sytuacjach dobrą opcją jest skorzystanie z oferty salonów świadczących usługi z zakresu auto detailingu. Auto detailing, jak sama nazwa wskazuje, jest drobiazgową formą czyszczenia i pielęgnacji auta zarówno od zewnątrz, jak i od środka. Ma to kluczowe znaczenie nie tylko przy robieniu zdjęć dla ogłoszenia, ale również w trakcie oglądania auta przez potencjalnych kupców, którzy po dobrym pierwszym wrażeniu chętnie skorzystają z możliwości obejrzenia zadbanego wnętrza.

Oczywiście w niektórych przypadkach istnieje możliwość samodzielnego przygotowania samochodu przy wykorzystaniu specjalistycznych produktów kosmetycznych, niemniej jednak dużo lepiej zrobią to profesjonaliści. Do czynności wykonywanych w ramach oferty auto detailingu zalicza się m.in. szczegółowe odkurzenie wnętrza, wyczyszczenie i wypolerowanie kokpitu, pranie tapicerek, konserwację skór oraz szorowanie wycieraczek. Zewnętrzna pielęgnacja obejmuje z kolei dokładne mycie karoserii, szyb i luster, zabezpieczenie lakieru specjalną powłoką, która chroni przed zabrudzeniami, woskowanie oraz zabezpieczenie felg. W trakcie czyszczenia usuwane są również szpecące przetarcia oraz zarysowania, które mogłyby wpłynąć na ewentualne obniżenie ceny.

O czym warto pamiętać przy sprzedaży samochodu?

Kolejną kwestią jest dbałość o stan techniczny, a dokładniej zapewnienie minimalnej sprawności auta, gdyż jak wiadomo przeprowadzenie gruntownych napraw może okazać się zbyt kosztowne. Właściciel auta wystawionego na sprzedaż powinien więc zadbać o uzupełnienie płynów eksploatacyjnych, sprawdzenie stanu akumulatora oraz poziomu powietrza w oponach. Co więcej, o kłopotach z silnikiem lub innymi elementami winien od razu poinformować potencjalnego nabywcę. Okłamywanie klienta jest nie tylko nieuczciwe, ale również może być bardzo szybko wychwycone przez osobę, która zna się na motoryzacji, co w konsekwencji wpłynie na wiarygodność sprzedającego. Ponadto, do obowiązków właściciela należy też skompletowanie wszystkich niezbędnych dokumentów.

Po wykonaniu wszystkich tych czynności i zadbaniu o aspekt wizualny samochodu warto poświęcić więcej czasu na zrobienie zdjęć i napisanie ogłoszenia reklamowego. Estetycznie wykonane zdjęcie nie tylko przyciąga uwagę zainteresowanych, ale także eksponuje walory produktu, czyli w tym przypadku samochodu. Fotografie muszą być przede wszystkim wyraźne i powinny obejmować najważniejsze elementy auta, ukazując go zarówno w całości, jak i w zbliżeniu. Ogłoszenie z kolei musi być napisane prosto, ale zachęcająco. Opis nie może też mijać się z prawdą. Warto przy tym podkreślić zalety auta i podać najistotniejsze informacje o roku produkcji, przebiegu itd. Nie ma sensu też ukrywać tego, iż samochód jest powypadkowy, gdyż prędzej czy później i tak będzie trzeba poinformować o tym kupca.